✈Wylecia艂am sama do Norwegii w gimnazjum!馃槺 - Czyli o tym, 偶e projekty s膮 fajne.

Hej kochani!

Ostatnio tak mi si臋 jako艣 zabra艂o na wspomnienia wi臋c postanowi艂am odpali膰 starego laptopa i poogl膮da膰 zdj臋cia. Wspomnienia zanios艂y mnie do pierwszej klasy gimnazjum, kt贸ra by艂a u mnie do艣膰 prze艂omowa, wybuchowa i og贸艂em... dzia艂o si臋 sporo. Jednak偶e jakby patrze膰 na te pozytywne aspekty - g艂贸wnie przychodz膮 mi na my艣l podr贸偶e. By艂 to rok szkolny bodaj偶e 2013/14 gdy pierwszy raz polecia艂am samolotem! Spe艂ni艂o si臋 wtedy jedno z moich ma艂ych marze艅. Najpierw polecia艂am z rodzin膮 w ferie na Fuerteventur臋 (my艣l臋, 偶e te偶 zrobi臋 memory posta), a p贸藕niej pod koniec roku...lecia艂am bez nich do Bergen?!


Nie chcia艂o w domu siedzie膰 mi si臋 :O


W pierwszej gimnazjum, gdzie jeszcze mia艂am do艣膰 dziecinny i buntowniczy charakter nie chcia艂am za nic siedzie膰 w domu - by艂am za wybuchowa i ci膮gle powodowa艂am k艂贸tnie. Po dworze wtedy a偶 tak zwyczaju lata膰 nie mia艂am. Wpad艂am wi臋c na pomys艂 (kt贸ry potem wyka艅cza艂 co prawda), 偶e skoro lubi臋 wszelkie zaj臋cia dodatkowe... to nabior臋 tyle ile si臋 da. Zapisa艂am si臋 wi臋c na rysunek, karate, treningi lekkoatletyczne, k贸艂ka przedmiotowe i dwa projekty. W gimnazjum jest obowi膮zek zrealizowania jednego w ci膮gu trzech lat nauki, wi臋kszo艣膰 os贸b podejmuje je w drugiej b膮d藕 trzeciej klasie, mnie mama (kt贸ra jest nauczycielk膮 i wiedzia艂a, 偶e jest to fajne) nam贸wi艂a na udzia艂 w dw贸ch ju偶 pierwszego roku nauki. Jeden dotyczy艂 bodaj偶e plansz贸wek, w kt贸re potem strasznie si臋 wkr臋ci艂am, drugi - by艂 zwi膮zany z teatrem  i tw贸rczo艣ci膮 Szekspira. Na owym projekcie ogl膮dali艣my sztuki, je藕dzili艣my do teatru, mieli艣my przer贸偶ne dyskusje i zaj臋cia, kr臋cili艣my film oraz na koniec brali艣my udzia艂 w konkursach.


Konkurs ko艅cowy mia艂 cztery kategorie: prac臋 literack膮, historyczn膮, plastyczn膮 i filmow膮. Brali w nim udzia艂 uczestnicy szk贸艂 zrzeszonych w projekcie - czyli ca艂e Pomorze bodaj偶e. Na koniec wy艂oniono czterech uczni贸w, kt贸ry wraz z opiekunami projektu z ich szk贸艂 i organizatorami polec膮 do Norwegii, gdzie g艂贸wn膮 atrakcj膮 mia艂y by膰 wyk艂ady na Uniwersytecie w Bergen dotycz膮ce W.Szekspira. Tak si臋 fajnie trafi艂o, 偶e moja praca historyczna wygra艂a, a moja kole偶anka ze szko艂y wygra艂a za prac臋 plastyczn膮. Wi臋c wkr贸tce wraz z grup膮 opiekun贸w i dw贸jk膮 innych uczni贸w mieli艣my lecie膰 w podr贸偶!




Najbardziej stresuj膮cy lot 偶ycia


Wiecie jak to jest z podr贸偶ami - zawsze troch臋 stresuj膮. Lec膮c z rodzicami zdawa艂am si臋 tylko na nich i nic sama nie robi艂am. Niby baaardzo si臋 cieszy艂am z podr贸偶y ale (co teraz w sumie wspominam z u艣miechem) nie odby艂o si臋 bez przyg贸d.
Wylot z Polski by艂 spokojny i bezproblemowy. Problemy zacz臋艂y si臋 kiedy nasz samolot wyl膮dowa艂 w Oslo, stolicy Norwegii, sp贸藕niony. Pobiegli艣my wszyscy odebra膰 baga偶e by ponownie nada膰 je na kolejny lot. Niestety walizki kilku os贸b nie zd膮偶y艂yby ju偶 dojecha膰 na ta艣mie i kazano nam uda膰 si臋 na kontrol臋 osobist膮 z g艂贸wnym baga偶em. Mieli艣my wnie艣膰 je na pok艂ad jako podr臋czne.
Nie byli艣my jedynymi osobami w takiej sytuacji, du偶o os贸b z r贸偶nych lot贸w musia艂o tak zrobi膰. No ale m贸j baga偶 by艂 spakowany jako g艂贸wny, a w podr臋cznym niemo偶na przewozi膰 p艂yn贸w powy偶ej 100 ml. Cz臋艣膰 obs艂ugi rozumia艂a sytuacj臋 i po prostu przymkn臋艂a oko, ja trafi艂am na no c贸偶... niefajn膮 babk臋. Gdybym wtedy zna艂a angielski na obecnym poziomie - nie by艂oby problemu. No ale nie zna艂am. Pani postanowi艂a z u艣miechem wypakowa膰 wszystkie napoje i nowiutko na lot zakupione do艣膰 drogie kosmetyki i rado艣nie wrzuca膰 je kolejno do 艣mietnika powtarzaj膮c: "It's too big, it's too big." Ja oczywi艣cie jako jeszcze dziecko do艣膰 si臋 tym przej臋艂am i z tej niemocy nawet odezwania si臋 - pop艂aka艂am. Potem pr贸buj膮c moich umiej臋tno艣ci angielskiego wcisn臋艂am jej kita ze nowe kremy do twarzy s膮 specjalne do oczu czy co艣 i nie mo偶e ich wywali膰, no to nie wywali艂a. No ale serio, inni kontroluj膮cy nie wyrzucali nowych, firmowo jeszcze zamkni臋tych produkt贸w. Ja zawsze trafiam na zo艂zy xD Potem udali艣my si臋 w ko艅cu na drugi lot do Bergen. Nie pami臋tam jeszcze, kt贸ra to by艂a droga, powrotna czy do Bergen, kiedy moja opiekunka i ja z kole偶ank膮 zgubi艂y艣my si臋 na lotnisku. Po prostu przesz艂y艣my przez sklep w strefie c艂a, a zaraz mia艂 by膰 lot. Okaza艂o si臋, 偶e nie ma powrotu i trzeba biec zn贸w na kontrol臋, a wcze艣niej obiec lotnisko. Po prostu niesamowite ile mo偶e si臋 wydarzy膰 przy zwyk艂ej odprawie!


Ze wszystkich moich lot贸w najbardziej wspominam ten. Widoki by艂y nieziemskie. Wyspy, fermy rybne, morze - co艣 cudownego!


Sam klimat i ziele艅 Norwegii raczej przypomina艂o mi to co mamy w Polsce. By艂o po prostu zielono. Jednak偶e patrz膮c na to jak na p贸艂noc si臋 przemie艣cili艣my, nocy tu w tym czasie praktycznie nie by艂o. Zawzi臋cie siedzia艂y艣my z kole偶ankami przy oknie wyczekuj膮c a偶 si臋 艣ciemni. By艂a kt贸ra艣 w nocy, a zamiast 艣ciemnia膰 - zacz臋艂o si臋 robi膰 ja艣niej! 
Bergen samo w sobie, b臋d膮ce bodaj偶e drugim najwi臋kszym miastem Norwegii, ogromne nie by艂o. Za to by艂o pi臋kne, czyste, zadbane i og贸lnie to naj艂adniejsze miasto jakie widzia艂am dotychczas. Chcia艂abym jeszcze kiedy艣 je odwiedzi膰.


Mo偶e i nasz hotel z zewn膮trz wra偶enia nie robi艂 ale w 艣rodku by艂 wielki, urz膮dzony w starym stylu. Mia艂 pi臋kne kreowane na stare meble i specyficzn膮 star膮 wind臋, kt贸r膮 troch臋 strach by艂o je藕dzi膰. Co nie zniech臋ci艂o nas aby w nocy wymkn膮膰 si臋 z pokoju i wjecha膰 robi膰 w nocy zdj臋cia z dziesi膮tego pi臋tra. No i przy powrocie oczywi艣cie wpa艣膰 na opiekunk臋, no bo mistrzowie cichej ucieczki czy co艣 heh :D





Zab贸jczy widok z hotelu ^^



Wyk艂ady na Uniwersytecie by艂y po angielsku ale mieli艣my nasz膮 Pani膮 t艂umacz, kt贸ra t艂umaczy艂a wszystko (chyba, 偶e co艣 by艂o nie do ko艅ca stosowne to celowo pomija艂a :P Na tyle angielski rozumia艂am aby to wy艂apa膰 :D ) nam przez s艂uchawki, kt贸re ka偶dy z nas otrzyma艂. Jak ja wtedy zazdro艣ci艂am kole偶ance z dwuj臋zycznej szko艂y, 偶e nie musi z nich korzysta膰! 
Jednym z ciekawszych wyk艂ad贸w jak dla mnie by艂 ten, kt贸ry opowiada艂 o sztuce opartej na tw贸rczo艣ci Williama np. mangach. Pomy艣leliby艣cie, 偶e s膮 takie mangi!? ^^


Uniwersytet znajdowa艂 si臋 tak fajnie, 偶e robili艣my spacer pod miejsk膮 g贸r臋. Natomiast za miastem znajdowa艂 si臋 punkt widokowy, na kt贸ry wje偶d偶ali艣my kolejk膮. Widoki by艂y boskie!









 


Miasto by艂o bardzo ciekawe, pe艂ne zabytk贸w i sklep贸w. By艂o od groma park贸w i pomnik贸w.







Jako, 偶e by艂 w nim port, wsz臋dzie znale藕膰 mogli艣my owoce morza. Mo偶na by艂o podej艣膰 do stoisk, kt贸rych by艂o naprawd臋 sporo.


Prosz臋 Pa艅stwa - seria zdj臋膰 si臋 urwa艂a!


Wtedy bardzo lubi艂am robi膰 zdj臋cia, fotografowa艂am co tylko si臋 da艂o. Szczeg贸lnie, 偶e mia艂am sw贸j pierwszy wymarzony dotykowy telefon, kt贸ry zdj臋cia robi艂 艂adne. Dopiero co wszed艂 ten model jak go dosta艂am, a ja rozwija艂am (tsa telefonem) moje zdolno艣ci fotografki. Nie mia艂am go nawet roku, a jak to ja - zepsu膰 co艣 trzeba. Upad艂 mi w muzeum na pod艂og臋. No ale upu艣ci艂am go JA. Nie wiem jakim cudem szk艂o by艂o ca艂e, a dotyk p臋k艂 w rogu ekranu skre艣laj膮c w ten spos贸b ca艂膮 sprawno艣膰 telefonu. No i nie nacyka艂am zdj臋膰 przy powrocie :c 




Muzeum o twardej pod艂odze ;D i ostatnia fota z telefonu [*]

I to by by艂o chyba na tyle mojego wspomnienia z Norwegii. Mimo, 偶e min臋艂o sporo czasu wci膮偶 dobrze wspominam ten wyjazd. Dodatkowo mam nadziej臋, 偶e je艣li us艂yszycie o mo偶liwo艣ci brania udzia艂u w jakim艣 projekcie - skusicie si臋. Mo偶e i Wam uda si臋 wyjecha膰 w podr贸偶, chocia偶by po Polsce, na jak膮艣 fajn膮 gal臋 i zwiedzanie Warszawy :D Piszcie czy tego typu post Wam si臋 spodoba艂 i czy bardziej zg艂臋bia膰 tematy podr贸偶y. 
Do napisania!

Komentarze

  1. Cudowny post, kt贸ry ukazuje, 偶e warto bra膰 udzia艂 w przer贸偶nych projektach :D. Jakim cudem nie widzia艂em wcze艣niej tych zdj臋膰?

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Dzi臋kuj臋 kochanie!
      No bo prywatne foldery na komputerze :D

      Usu艅
  2. Takie wyjazdy s膮 mega! Sama mam zamiar zapisa膰 si臋 na Erasmusa

    https://inspirant-girl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsu艅
  3. fajnie. masz teraz co wspominac. ;) u mnie w gimnazjum niej bylo takich rzeczy do realizacji, ale wraz z kolega rownie mangozjebem i jrockowecem jakim bylam wtedy ja mielismy co robic. wyjazdy g艂贸wnie bazowa艂y na konwentach, ja jezdzi艂am do przyjaciolki poznanej przez neta, ona do mnie. weekendy spedzane na ogladaniu anime i koncertow i duuuzo marzen odnosnie Japonii... ja to wsppominam bardzo milo, i czasami strasznie mi smutno ze te czasy nie wroca ;c

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. R贸wnie偶 co艣 cudownego! Ja by艂am na niewielu konwentach, poniewa偶 moi znajomi nie podzielali mojego zafascynowania a偶 tak :c
      Mam kilka konwent贸w do wspominania ale jak偶e zabawnych :3

      Usu艅
  4. Moje gimnazjum nie oferowa艂o takich fajnych wyjazd贸w :/
    Sytuacja z lotniskiem faktycznie by艂a niefajna. Nie dosy膰, 偶e samolot si臋 sp贸藕ni艂, to jeszcze robili problemy o takie duperele. Sama bym si臋 delikatnie m贸wi膮c wkurzy艂a. Dobrze, 偶e chocia偶 reszta wspomnie艅 jest przyjemna :)
    paulan-official-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Trauma lotniskowa xD Aczkolwiek na szcz臋艣cie po takim czasie ju偶 si臋 tylko z tego 艣miej臋 ^^

      Usu艅
  5. Amazing post! I'm following you, I hope you will follow me back ♥
    https://marized.blogspot.ba/

    OdpowiedzUsu艅
  6. Bardzo fajna sprawa takie projekty :) Post oczywi艣cie super.
    Zapraszam do mnie : https://casuall-princess.blogspot.com/

    OdpowiedzUsu艅
  7. Super przygoda ☺️ U mnie w szkole nie robili takich projekt贸w 馃槥 Dzi臋kuje za wizyt臋 u mnie ☺️ thinafix.blogspot.com

    OdpowiedzUsu艅
  8. Moim marzeniem zawsze by艂o wyjecha膰 do Norwegii. Niestety u mnie w szkole nie ma wyjazd贸w w tamte strony. Organizuj膮 tylko wymiany z Niemcami i wycieczki do bliskich pa艅stw.
    Pozdrawiam
    My blog

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Norwegia stoi otworem :o Znalaz艂am w tym roku bilety lotnicze gdzie na 2 osoby w obie strony wysz艂o tylko 150 z艂!
      Dlatego na pewno tam wr贸c臋 w najbli偶szych latach<3

      Usu艅
  9. Great post dear ♥

    janalukic.blogspot.com

    OdpowiedzUsu艅
  10. Fajnie, 偶e masz takie wspomnienia :)
    m贸j blog

    OdpowiedzUsu艅
  11. Wsp贸艂czuj臋 sytuacji z baga偶em, to nic fajnego traci膰 nowe rzeczy
    Zazdroszcz臋 za to wycieczki i pi臋knych widok贸w, pozdrawiam ;)


    Zapraszam!
    B臋dzie mi mi艂o, je艣li wspomo偶esz bloga klikaj膮c w reklam臋 ;)
    Mi艂ego dnia! :)

    OdpowiedzUsu艅
  12. Fajnie mi si臋 czyta艂o, takiego typu wpisy uwielbiam! A widoczki cudowne mia艂a艣 <3

    https://gold-b3rry.blogspot.com
    buziaki!

    OdpowiedzUsu艅
  13. Norwegia to miejsce kt贸re od dawna mi si臋 marzy ;) Podr贸偶owanie to najcenniejszy skarb ;)

    OdpowiedzUsu艅
  14. Ale zazdroszcz臋 takiego wyjazdu :D Nigdy nie lecia艂am samolotem i nie by艂am w Norwegii, ale przecie偶 jeszcze mam czas

    adgam.blogspot.com

    OdpowiedzUsu艅
  15. Pi臋kne widoki :) Ja jeszcze nie lecia艂am samolotem zawsze albo auto albo autokar ;p
    M贸j blog

    OdpowiedzUsu艅
  16. Na pewno warto bra膰 udzia艂 w takich projektach 馃挄 super, 偶e o tym napisa艂a艣 :)
    Zapraszam na nowy post :)
    http://www.stylishmegg.pl/2018/04/wiosna-ach-to-ty.html?m=1

    OdpowiedzUsu艅
  17. Cudne widoki! <3
    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsu艅
  18. ale ekstra zdj臋cia! chcia艂abym kiedy艣 odwiedzi膰 norwegi臋 :)

    Pozdrawiam,
    http://marikapietrzykowska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsu艅
  19. Mam wra偶enie, 偶e takie ,,przygody'' zawsze zdarzaj膮 si臋 na pocz膮tku, a potem jest ju偶 lepiej ;). Pi臋kne widoki, fajny projekt mieli艣cie.
    http://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Jutro pierwszy raz lec臋 samolotem bez opiekun贸w :o Oby przyg贸d nie by艂o xD

      Usu艅

Prze艣lij komentarz